top of page

Kundeflyt CRM

Kundeflyt CRM var et internt prosjekt utviklet for Kloner AS, med mål om å samle all kundeinformasjon, prosjekter og korrespondanser i én plattform. Løsningen skulle også gi ansatte en tydelig oversikt over ressurser, oppgaver og team på tvers av organisasjonen.

kundeflyt_showcase.jpg

Mål

  • Forenkle administrasjon av prosjekter og oppgaver for ansatte.

  • Gi enkel tilgang til kundeinformasjon, kontrakter, tilbud, estimater og tidsrammer.

  • Skape en plattform som effektivt støtter kommunikasjon mellom ansatte og kunder.

Rolle

Som prosjektleder og designer ledet jeg både utviklingen og designet av CRM-systemet. Dette inkluderte å planlegge prosjektets retning, gjennomføre brukerinnsikt, designe wireframes og mockups, samt samarbeide tett med utviklerne.

Prosessen

Competitor audit

Selv med en klar visjon for vårt CRM, ga competitor audit verdifulle innspill. Ved å studere Hubspot CRM, Simply CRM og Basecamp CRM, hentet vi inspirasjon til funksjoner og løsninger som kunne styrke vårt design.

audit_01.png
audit_02.png
audit_03.png

Hi-fi prototype

Designet en Hi-fi prototype og gjennomførte flere runder med brukertesting for å sikre brukervennlighet.

kundeflyt_hifi.png

Resultat

Selv om prosjektet ikke ble ferdigstilt, viste det stort potensial for å effektivisere arbeidsflyt og organisering av kunde- og prosjektdata. Prototypen illustrerer plattformens nøkkelfunksjoner og brukervennlighet.

Videre arbeid for prosjektet ville ha innebåret mer testing, justeringer og finpussing av designet for å sikre optimal funksjonalitet.

Teamet

Samarbeidet med to utviklere fra utviklingsteamet CopyPaste i Cebu, Filippinene, som jobbet med å utvikle CRM-løsningen. De implementerte tilbakemeldinger fra omfattende testing for å sikre en optimal løsning.

kundeflyt_teamet.jpg

(For best opplevelse anbefales det å se prototypene på en større skjerm. Dette gir en mer nøyaktig visning av design og funksjonalitet.)

bottom of page